Självförtroende och sånt

Om du har dåligt självförtroende eller inte gillar hur du ser ut, snälla läs!
 
Något som ligger mig varmt om hjärtat är hur folk ser på sig själva och tycker om sig själva. Jag tänker mycket på detta och när några av mina vänner pratar om hur dom vill se ut osv så blir det automatiskt att det stör mig lite.
Jag tror också att om jag skulle se ut på ett visst sätt så kanske jag hade varit finare, men jag försöker att gilla mig för den jag är och hur jag ser ut. Jag kan inte rå för att jag ser ut som jag gör, och det kan ingen annan heller.
 
Jag tycker det är viktigt att gilla sig själv och trivas med hur man ser ut, för du kommer gå i samma kropp livet ut. Om du inte tycker om dig själv så är det väldigt svårt att gilla någon annan.
 
Själv har jag fått många kommentarer både på bloggen och i verkligheten om att jag är perfekt och att man vill se ut som mig, att jag har fin kropp och fint hår. Det gör mig rätt så frustrerad, själv tycker jag det är jätte gulligt med komplimanger oså. Men jag tycker inte att någon kan vara perfekt och iså fall så ska man tycka att man själv är perfekt. Alla är olika, alla ser olika ut och tycker olika. Alla är fina på sitt sätt.
 
Tänk på hur fin du är, hur mycket du tillför, hur många gånger du har fått dina vänner att le, hur många gånger du fått rätt på proven i skolan, hur fina dina föräldrar är och att du har vänner och familj som älskar dig.
 
Det jag vill är att alla som får komplimanger från och med ska säga "ååh tack så mycket!" istället för "nej, jag är ful." För det är du INTE, och om du nu verkligen tycker det så tycker jag du verkligen ska försöka tro mer på att du är sjukt vacker. Klä dig som du vill, det som får dig att känna dig fin. Gör det som gör dig glad och får dig att skratta. Va med människor som får dig att le och må bra. Så kommer det bli bättre.
 
Det känns som att i vårat samhälle är det negativt att säga tack till komplimanger för att de flesta säger nej, då om man tackar så anses man som att man gillar sig själv och det är något dåligt?? Det förstår jag inte riktigt för det är väll bra att gilla sig själv? Ja det är det, så säg tack och le.
 
Men kom ihåg att du är fin på ditt sätt och dom som tycker något annat, dom är avundsjuka för att dom inte ser ut som dig. Dom har antagligen inte själv bra självförtroende, vilket leder till att dom snackar skit och säger elaka saker. Ta inte åt dig beautiful, för vem är den vackraste i världen? Jo, du.
Hoppas jag fick dig att tänka lite mer possitivt!
Kram, Agnes
Ylva

Fin text! :)

Svar: Tack du! :)
Agnes Olofsson

Linn Strömberg

Så himla bra skrivet <3

Svar: Tack♥♥
Agnes Olofsson

IDA-FOTO

Åh, håller med ovanstående! Bra skrivet :) kram

Svar: Mmh, tack så mycket! :) kram kram
Agnes Olofsson

faster Maria

Agnes du är så klok! saknar dig! <3

Svar: :) saknar dig med!❤️
Agnes Olofsson

Sophia

Min fina kloka dotter ❤️

Svar: :)
Agnes Olofsson

Sophia

Min fina kloka dotter ❤️

Svar: :)
Agnes Olofsson

Pappa

Du är helt enorm❤️