Mitt hår

Får många fina kommentarer om mitt hår. Nu tänkte jag berätta mina tips till längre, friskare och starkare hår.

 Men ska även tillägga att tipsen kanske inte funkar på alla, vet inte ens om dom funkar på mig. Vissa föds med långt hår andra med kort.
Det är mycket som sliter på håret, det kan bli lite tjatigt men tyvärr så är det så.
(Jag är ingen frisör, rätta mig om jag har fel)
1. Klipp inte för ofta. Nej, senast jag klippte mig var förra året innan skolavslutning och ska säga att det växt väldigt mycket sen dess. Vissa säger att det växer fortare om man klipper oftare. Tror inte det, då klipper man ju av det som växt ut lika fort. 

2. Tvätta inte för ofta. Jag brukar tvätta håret ungefär 2-3 gånger i veckan, beror på. Men om man tvättar varje- eller varannan dag så ställer håret in sig att det ska bli smutsigt för att ha något att tvätta bort, då blir det smutsigare fortare. Så ett tips är att tvätta det 2-3 gånger i veckan.
3. Undvik värmetänger. Något jag inte använder ofta är värme i håret. Men jag älskar att ha lockat hår, då brukar jag göra no-heat lockar, vilket man kan göra med flätor, strumpor, papper och massor. Men ibland brukar jag platta eller locka håret. Men tyvärr sliter det väldigt mycket.

4. Lufttorka. Efter du duschat så kanske du fönar håret, eller sätter upp det i en turban. Bäst av allt är att låta det lufttorka, då sliter det inte så mycket, sedan så får man fina lockar på köpet, oftast.

5. Massera hårbotten. Något jag brukar göra när jag använder shampoo. När man masserar så ökar blodcirkulationen och gör att håret växer lite fortare. Superbra! 
7. Bra hårborste. Det är rätt viktigt att ha en bra hårborste, vissa borstar sliter på håret och även drar av det. Jag har haft så många hårborstar, tycker inte det finns någon super bra. Jag dissar tange teezern, den sliter av håret, tyvärr. Just nu har jag en wet brush, den tycker jag är rätt bra ändå. Man får lent hår av den och den reder ut håret fort, vilket är bra!

7. Kallt vatten. När jag har duschat klart så brukar jag sätta på kallvatten som jag sköljer ut det sista balsamet med, för det varma vattnet sliter på håret. Kallt vatten minskar även på frissigt hår.
8. Tofsar. Använd tofsar utan metall bit på, den sliter mycket på håret.

Saker med bra vitaminer för håret som man kan äta: Blåbär, lax, valnötter, avokado, ägg och fågel.

Hoppas ni gillade inlägget, kommentera om ni vill ha flera om mitt hår eller annat! 
- A
Ida - foto & häst

håller med om allt! förutom klippningen, man ska inte klippa ofta, men inte heller för lite, för när man då ska klippa de igen och har väntat 1 år och man vill ha bort allt slitet så måste de ta en rejäääääl bit, beroende på hur snabbt håret växer och sånt då såklart hehe. Mitt hår är väldigt segt tycker jag, klipper mig nu var tredje månad (innan var de varannan herregud haha), när de var varannan växte de inget, de gör de nu, märker faktiskt äntligen skillnad haha :D Klipper dock den kasjdnasjkn luggen en gång i månaden, känns som att de bara är den som växer ibland haha ;)

Svar: Aa det är ju sant, mitt hår är dock lite slitet just nu! Men som du säger det beror ju på! :)
Agnes Olofsson

Sara

Hej! Först av allt vill jag säga att du har fantastiskt fint hår! Sen har jag en helt annan fråga; jag gör mitt examensarbete nu och skulle behöva en vacker bild på hår och undrar om jag får låna din bild där du står på ängen,? Hade varit otroligt snällt, den bilden är verkligen jättefin! Länkar naturligtvis till din blogg isåfall.

Tacksam för snabbt svar :)

Svar: Tack så jätte mycket!! Ja absolut, Gud va kul!! :)
Agnes Olofsson